Boost værdiskabelsen i din organisation med oplevelsesøkonomiske strategier og giv dine kunder mere værdi for pengene
Respekterede vidensinstitutioner, analytikere og forretningsudviklere fra bl.a. Harvard, McKinsey og Forbes har længe understreget at oplevelser er en god forretning. “Turisterne skal møde kvalitetsoplevelser i Danmark” er et af de strategiske indsatsområder fra den nationale turismestrategi, og med god grund. Det høje prisniveau i Danmark sammenlignet med de andre europæiske lande stiller krav til, at bl.a. turismeerhvervet tænker nyt og udvikler nye oplevelser, produkter og services, der gør, at gæsterne føler, de får værdi for pengene.
Men hvordan kan værdien højnes, så kunderne, gæsterne og/eller turisterne føler, de får værdi for pengene? Det er her oplevelser og innovation kommer på banen. De nyeste analyser viser nemlig at turister, og forbrugere generelt, hellere vil bruge penge på oplevelser end flere produkter.
Innovation Lab ved Jarle Fink Kondrup og Stine Drøgemüller vil give dig praktiske redskaber og metoder til at benytte oplevelsesøkonomi til at højne turisternes oplevelse – både i ift. strategi, markedsføring og processer samt produktet/servicen i din organisation. Således kan du retfærdiggøre en højere pris for dit produkt, ligesom du vil kunne tiltrække nye kunder.
Indhold
Seminaret starter med en vitaminindsprøjtning af innovative oplevelser og de bedste eksempler på, hvordan andre har brugt oplevelser som et strategisk værktøj til udvikling af succesfulde løsninger. Dernæst vil vi arbejde med din/jeres brugerrejse og idéudvikle på de identificerede behov og udfordringer. Vi vil benytte kendte og gennemtestede metoder og modeller, hvor Innovation Lab faciliterer og inspirerer.
Når vi har fået udviklet en masse ideer, vil du herefter arbejde med at kategorisere, vurdere og kvalificere dine ideer ud fra forskellige parametre, så du står tilbage med de mest innovative og økonomisk rentable ideer for din virksomhed. Innovation og oplevelser kan ikke stå alene og dagen afsluttes således med en implementeringsstrategi. Her lægges en handlingsplan og der kortlægges alt fra udfordringer til potentielle samarbejdspartnere.
Desuden vil Innovation Lab byde ind med bud på forskellige forretningsmodeller, der kan benyttes for at gøre initiativerne økonomisk bæredygtige.
Vi er ambitiøse på jeres vegne og har respekt for jeres tid. Du vil således på forhånd modtage et arbejdsark, som du bedes udfylde inden seminaret, så du har gjort dig nogle klare overvejelser om dine primære kundetyper og hvordan deres rejse ser ud før, under og efter besøget hos jer. Materialet til hjemmearbejdet er udførligt lavet, så det både er guidende og udfordrende.
Seminariet henvender sig til:
- Dig, som har turister som primære eller sekundære kunder, f.eks. attraktioner, overnatningssteder, detailbutikker og spisesteder
- Dig, som ønsker at højne oplevelsesværdien i organisationen og give dine kunder mere værdi for pengene.
- Dig, som vil forstå dine kunders behov og udvikle konkrete ideer til, hvordan disse behov kan blive opfyldt
- Dig, som er udviklingsorienteret og som vil have nogle nye innovationsredskaber
- Dig, som vil tjene flere penge på dine produkter og services
Dit udbytte ved seminariet:
Ved at deltage i dette oplevelsesøkonomiske innovationsseminar får du inspiration til nye måder at skabe værdi i jeres organisation, så det øger kundernes oplevelsesværdi.
Du vil gå fra workshoppen med:
- Inspiration og viden om oplevelsesmæssig innovation som et redskab til værdiskabelse i din organisation og for dine kunder
- Konkrete metoder og værktøjer til kontinuerligt at udvikle din organisation, produkter og ydelser
- Et brugerorienteret syn på din organisation
- En masse oplevelsesøkonomiske ideer, som du kan implementere i din organisation efterfølgende
- En handlingsplan der skal gøre implementeringen overskuelig
Netværk med andre relevante turismeaktører
For tilmelding, skriv til kia@ilab.dk