Drop innovationsrummet og de dyre pilotprojekter - slip teknologien løs i hverdagen med datadrevet innovation.
Det er ikke længe siden, at data udelukkende var noget, som it-afdelingen beskæftigede sig med bag lukkede døre i en mørk afkrog af virksomheden. Sådan er det ikke længere. I takt med digitaliseringen og den hastigt voksende teknologiske udvikling, er data blevet en integreret del af alles hverdag både på jobbet og i hjemmet, ligesom data udgør en større og større del af beslutningsprocesser, forudsigelser af behov, minimering af spild i produktioner, øget produktivitet – og meget mere. Kort sagt: en verden af data ligger for vores fødder, og venter på at blive gjort til brugbar viden i vores virksomhed – og hvis det bliver gjort rigtigt, vil du opnå markante fordele både konkurrencemæssigt og på bundlinjen. Men hvordan?
For at data kan være brugbart i fremtidig forretning, må du først finde ud af, hvilke spørgsmål, som du vil have besvaret – altså hvad formålet er, med de data, som din virksomhed genererer. Når du ved det, kan du nemmere finde ud af hvilke data du har brug for, og hvordan de skal indsamles og behandles – det handler altså, med andre ord, om at finde den bedste vej fra ord til (datadrevet) virkelighed.
I denne briefing vil Frederik Bonde, Managing partner i Analytics by Innovation Lab, give dig viden om datadrevet innovation i praksis. Han vil gå bag om begreber knyttet til data, såsom IoT, kunstig intelligens og machine learning, og give indsigt i, hvordan du bruger dem i øjenhøjde i din daglige forretning. Via praktiske eksempler og best case teknikker, vil du få unik forståelse for, hvordan du tager dine data, og gør dem til brugbar viden om din virksomhed, dine kunder, produkter og services. Du vil gå fra dagen med en viden om, hvordan du kan bruge teknologier – og de data, som de genererer – som et middel til at nå dine strategiske mål og drive din forretning fremad.
Bemærk, at der er et gebyr på 500 kr for “No show”. Afbud meldes til Kia@ilab.dk
Frederik Bonde arbejder ud fra en vision om at gøre en reel forskel for dansk erhvervsliv. Styrke konkurrenceevnen, produktiviteten, sporbarheden, i det hele taget løfte barren for digitalisering i de små og mellemstore virksomheder. Med en baggrund inden for dataanalyse, cloud computing og procesoptimering er Frederik en vaskeægte “engineer at heart”. Som Managing Partner i Analytics by Innovation Lab arbejder Frederik inden for feltet data science, med særligt fokus på machine learning og datadrevne beslutningsprocesser. Her hjælper han en lang række virksomheder med at træffe valide beslutninger, samt optimere deres produktions- og arbejdsprocesser. Frederiks fineste mission er at sørge for, at gøre feltet letforståeligt for sine kunder, ligesom han arbejder for, at bryde data science ned i simple skridt, som hans kunder kan handle på – i dag!