Forstå jeres aftryk på omgivelserne bedre med processer og tools funderet i systemisk tænkning og designtænking - for at lykkes med grøn omstilling.
Realiteterne står skarpere og skarpere for os. En lineær økonomi skal erstattes af en cirkulær økonomi for at overlevere en verden, vi kan være bekendt til vores kommende generationer. Det er alles ansvar – og derfor er det også blevet et konkurrenceparameter, du må tænke ind i din organisation. Men hvordan gør man det?
Det er ingen hemmelighed – at se sig selv som en del af et større system og tænke cirkulært betyder en øget kompleksitet. Hvor vi tidligere kunne fokusere på værdien hos slutbrugeren og forretningen i vores eget afgrænsede organisatoriske system, skal vi være i stand til at løfte perspektivet og se på vores værditilbud som en del af et større system – som den del af en større verden, det er. Med bevidstheden om at alt hænger sammen, skal vi bruge energi og ressourcer på at forstå, hvordan vores handling skaber påvirkning andre steder. Og vil vi ændre noget, skal vi fokusere på de grundlæggende årsager, som kan være komplekse og af både strukturel og mental karakter. Vi skal se på produktet fra flere perspektiver end vores eget ståsted: brugere, samarbejdspartnere, miljø og samfund – ja faktisk alle involveret i og påvirket af hele produktets proces.
I webinaret her får du værktøjer til at se dit produkt i et større perspektiv, skabe overblik over den kontekst dit produkt er en del af, og hvilken påvirkning, det har på omgivelserne. I får blik for nogle af de værktøjer, I skal mestre for at etablere evnen til at veksle mellem det store perspektiv og zoome ind på detaljen, så I bliver i stand til at håndtere kompleksiteten. Samtidig får du principper og processer, du kan bruge til at designe og skabe bedre grønne initiativer og flytte jer i en cirkulær retning, hvor ressourcer bliver brugt bedre.
Take aways:
- Forstå de grundlæggende præmisser bag en cirkulær grøn tilgang
- Få værktøjer funderet i den systemiske tænkning og produktets livscyklus, som sætter dig i stand til at mappe dit produkt og dine processer, så du ser dem i det store perspektiv. Med blik for mange af de kontekster, kan I skabe initiativer, der holder på den lange bane.
- Få principper og inspiration, I kan gentænke og videreudvikle jeres produkter med, så de svarer til de nye grønne krav forbrugere stiller til jer.

Gitte er strategisk Design Thinker og passioneret omkring at bringe kunders perspektiv i spil som basis for udvikling. I en tid med store forandringer og teknologier, der kan levere alt mellem himmel og jord, er Gitte optaget af at drive processer, der tager afsæt i brug og behov. Derigennem identificerer hun de muligheder og løsninger, som reelt er det, slutbrugerens hjerte begærer, og som derfor i sidste ende leverer forretningsværdi. Med en designbaggrund som både designer og cand. mag. i Oplevelsesøkonomi har Gitte en stor design toolbox med udgangspunkt i at identificere behov og teste løsninger. I otte år har hun sat det i spil i erhvervslivet og i praksis etableret processer, der understøtter digital strategi, udvikling af kunderejser og test af strategiske forretningsidéer.
Priser:
Som medlem kan du tilmelde dig webinaret her:
Medlemswebinar
Som medlem hos Innovation Lab kan du gense webinarer og downloade præsentationer, når det passer dig.
Se optagelsen af webinaret