Lad os tage skridtet videre forbi marketing, salg og branding - find fodsporene til autentisk influencing!
Ifølge Edelman Trust Barometeret er tilliden globalt set faldende i tre ud af fire undersøgte institutioner. Den eneste institution, der ikke står over for et fald, er erhvervslivet – eller faktisk vores arbejdsgiver for at være helt specifik (og for at være i overensstemmelse med den seneste Edelman-rapport fra august 2021).
Influencer marketing udføres ofte ved at betale berømtheder med en stor følgerskare for at promovere et brand, men der findes en bedre mulighed. Når forbrugere træffer komplekse valg – uanset om de leder efter et nyt job eller vælger, hvor de skal lave forretninger – leder de efter en, de kan stole på for at spørge vedkommende til råds. Eller også bliver de påvirket af autentiske rollemodeller, brands og ledere. Dygtige virksomheder tiltrækker følgere gennem autentiske ledere, som lever brandet.
Kernen i autentisk influencing er at tage stilling og formidle personlige meninger til engagerede medarbejdere, kunder og andre interessenter. I en erhvervstid, der i stigende grad er defineret af forældede kapitalistiske strukturer og et behov for dybtgående forandring, står virksomheder med ledere og medarbejdere, der aktivt engagerer sig i at forbedre samfundet til det bedre, over for ny vækst og anerkendelse langt ud over deres egne interessentgrupper. De, der oplever den største succes, deler et fælles princip – og det vil du høre meget mere om i dette webinar.
Take aways:
- Eksempler på stærke og personlige corporate brands, der er etableret gennem autentisk influencing
- Værktøjer til ledere, eksperter og medarbejdere, der gerne vil være autentiske influencere og ønsker en større følgerskare
- Indblik i hvordan du tracker din påvirkning og hvordan man måler det
NB. Webinaret er på engelsk.
Kristine Moe Sirnes har mere end 20 års erfaring fra marketing og branding i store organisationer. Hun har en kandidatgrad i lederskab og kommunikation og har i de seneste år spillet en vital rolle i udviklingen af ny kultur i en af Norges største virksomheder. Hun ved derfor en ting eller to om, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør. Hun har stor passion for samarbejder, partnerskaber og co-working samt i magien, der opstår, når store organisationer arbejder sammen med små start-ups.