Hvordan mestrer du gennem salg og marketing den digitale dans med corona, så din organisation får succes under nye vilkår?
Vores statsminister har sagt det et utal af gange: Vi skal lære at danse med corona. Den forsvinder ikke lige foreløbigt, og selv når den gør, møder vi stadig ind til en virkelighed, der er helt anderledes, end den vi så, før der var noget, der hed COVID-19.
Dansen handler ikke kun om mundbind og håndsprit, men også om, hvordan vi ændrer vores arbejdsgange, så vi fortsat kan skabe succes for os selv og vores organisation. Her er en af de allermest centrale faktorer, at vi mestrer den digitale dans med corona. Digitale værktøjer er ikke længere et nice to have men et need to have. Hvis du vil gøre dig forhåbninger om at komme godt igennem corona-krisen, bliver du nødt til at mestre den digitale verden, så det bliver lige så naturligt at mødes på Zoom, som det er at mødes til et fysisk kaffemøde. Og det gælder især, når vi snakker salg og marketing!
Dine salgs- og marketingmedarbejdere skal nemlig ikke kun vænne sig til digitale statusmøder og fredagsbarer internt i organisationen, men er også jeres ansigt udadtil. Hvordan sikrer I, at jeres kunder føler sig mindst lige så set og hørt, som dengang I kunne tage til fysiske møder? Hvilke digitale marketingkompetencer er nødvendige hos en post-Corona organisation? Og hvordan sikres et godt samarbejde mellem salgs- og marketingafdelingen, så en mulig kunde går fra at være et koldt til et varmt lead for til sidst at konvertere til en glad kunde? Det er blot nogle af de udfordringer, I står overfor.
Til dette webinar dykker Lab Agent, Nina Bech Stage, ned i, hvad der kræves af fremtidens salgs- og marketingmedarbejdere – og hvad der kræves af din organisation for at få dem til at lykkes. Nina giver dig desuden en forståelse for, hvorfor du bør arbejde med datadrevet forretningsudvikling for at styrke din salgs- og marketingindsats, og hvordan du kan bruge det som udgangspunkt for din salgs- og marketingstrategi for 2021.
Med til webinaret har Nina inviteret Uffe Aalborg, Marketing Automation Specialist hos Gammelbys, som vil dele ud af gode råd til at komme godt i gang med marketing automation.
Take aways:
- Forståelse for fremtidens salgs- og marketingmedarbejdere – hvem er de, og hvordan understøtter organisationen dem bedst?
- Indsigt i datadrevet forretningsudvikling, og hvorfor det er centralt for din fremtidige salgs- og marketingsucces.
- Inspiration til, hvor du bør lægge fokus i udarbejdelsen af din salgs- og marketingstrategi for 2021.
Nina Bech Stage er partner hos Grit by Innovation Lab. Hun har mange års erfaring med B2B-salg og digital marketing, og har tidligere arbejdet som chef for salgs- og marketingteams i forskellige IT- & softwarevirksomheder. Hun er lykkedes med at lave turn-around for salgsteams, som har valgt at arbejde tæt sammen med marketing, og ved, at det er vejen til succes. Ninas dybdegående indsigt i salgs- og marketingkulturen gør hende i stand til at inspirere virksomheder til at tænke ud af boksen, tage fat i problemerne, og hun ved, hvor skoen trykker.
Medlemswebinar
Som medlem hos Innovation Lab kan du gense webinarer og downloade præsentationer, når det passer dig.
Se optagelsen af webinaret