Det er nu eller aldrig, hvis du skal nå med på den digitale salgsbølge - og stadig være her i fremtiden.
Vores online tilstedeværelse – og dermed vores digitale modenhed – er accellereret gennem det sidste år. Vi har lært, at vi kan arbejde, studere, shoppe, socialisere og underholdes gennem digitale platforme. Selvom vi er mange, der glæder os til, at verden bliver bare en smule mere normal, har vi også fundet ud af, at nogle ting måske fungerer bedre online end fysisk. Heriblandt salg – også i B2B.
Det er nemlig kun 20 % af dine B2B-kunder, der ønsker at vende tilbage til fysiske salgsmøder ifølge McKinsey. Så selvom du eller dine sælgere måske savner den fysiske kontakt med kunderne, hvor du kan aflæse kropssprog, fornemme stemningen og small-talke, så har dine kunder det ikke på samme måde. Faktisk foretrækker tre fjerdedele af B2B-kunderne digital self-service og online interaktion frem for fysiske møder. Så vil du med ind i fremtiden, gælder det nu for alvor om at mestre det digitale salg, og forstå hvordan salgets opgaver vil ændre sig.
Men digitalt salg sætter andre krav til dig som sælger. Det kræver, at du forkaster indgroede salgsmetoder og i stedet lærer at navigere i en verden af salgsrobotter, datafiltre og store mængder content marketing. Mængden af digitale redskaber er enorm, så hvor skal du starte? Og hvordan ved du, om du er bagud eller foran på digitaliseringsfronten i forhold til dine konkurrenter?
Din største udfordring bliver at bevare den gode relation til kunden. For at få succes har du brug for at udvikle kompetencer og tilføre nye salgsværktøjer, så du opnår en tillidsfuld og personlig relation til kunden – også selvom vedkommende sidder på den anden side af skærmen. Nøgleordet er nemlig ikke, hvordan du vil sælge, men hvordan dine kunder gerne vil købe!
Til dette webinar dykker Lab Agent, Per Lolk, ned i, hvad fremtidens digitale salg kræver af dig som sælger. Du får et indblik i, hvilke digitale salgsværktøjer, der kan hjælpe dig på vej allerede i dag, hvilke du skal være opmærksom på i fremtiden. Per giver dig desuden indsigt i, hvad der bliver vigtigt for fremtidens køber og dermed også, hvor du skal lægge dit fokus for at få salget igennem i fremtiden.
Take-aways:
- Indsigt i, hvordan du sælger digitalt – og hvorfor det er centralt for din forretning.
- Forståelse for, hvordan dine kunder vil sælges til i fremtiden.
- Indblik i, hvor langt oppe du selv står på digitaliseringsstigen i forhold til dine konkurrenter.
- Gode råd til, hvordan du får succes med konkrete digitale salgsværktøjer, som du kan tage i brug allerede i morgen for at styrke dine kompetencer inden for digitalt salg.
- Indblik i, hvad du kan forvente dig af de næste digitale værktøjer.
Obs. Er du en af dem, der holder ferie i uge 8, er du stadig velkommen til at tilmelde dig – så får du automatisk tilsendt optagelsen af webinaret, så du kan se det, når det passer dig.
Per Lolk er medejer af Innovation Lab og partner i mikrovirksomheden Grit by Innovation Lab. Per har med mere end 20 års virke inden for salg og ledelse skabt en unik kompetenceprofil der kombinerer håndværkene løsningssalg og både strategisk og operationel ledelse. Pers baggrund gør, at han hurtigt kortlægger grundlæggende behov hos sine samarbejdspartnere og navigerer strategier, koncepter og projekter jordnært i mål – uanset om det drejer sig om en at få scopet en opgave fra bunden, trukket et for luftigt projekt til jorden eller om han ”bare” står overfor en salgsafdeling, der igen og igen ikke magter at komme i mål med deres salgsbudgetter.
Tilmeld dig her:
NB: Alle betalende medlemmer kan frit deltage i vores medlemsevents. Hvis din organisation endnu ikke er medlem, er du velkommen til at deltage i ét prøveevent.
Medlemswebinar
Som medlem hos Innovation Lab kan du gense webinarer og downloade præsentationer, når det passer dig.
Se optagelsen af webinaret