Hvad kan organisationer lære af den måde, som vi faciliterer læring gennem leg for børnene?
Det er en fordring i tiden, at vi alle sammen skal lære nyt hele tiden. Udviklingen går stærkt og der er nye ting, som vi skal sætte os ind i. Vores organisationer, hverdagen og teknologien flytter sig hele tiden.
Nogle møder kravet om udvikling med nysgerrighed og gå-på-mod, mens andre bliver trætte og overvældede. Det hænger ikke alene sammen med den enkeltes tilgang til verden, men også om hvordan man som organisation tilgår og tilrettelægger udviklingsbehovene.
Spørgsmålet er, om man kan bruge legens kvaliteter til læring i organisationen, til at gøre udvikling og forandring nemmere? Til at sikre digitalt kompetenceløft?
Ja! Det kan vi, og det skal vi.
I efteråret 2022 og foråret 2023 afholder Innovation Lab fire summits om børn, teknologi og leg under overskriften Next Generation. Eksperter fra forskellige sektorer kombineres med hands on aktiviteter og leg. På dette webinar skabes parallellen til de voksnes verden, og vi stiller skarpt på, hvordan legen kan skabe en resiliens i forhold til udviklingsprocesser og en eksperimenterende tilgang til fx digitalt kompetenceløft.
Take aways:
- Viden om betydningen af leg og en legende tilgang
- Forståelse for, hvad leg kan tilføre til din organisation
- Konkrete eksempler på digitalt kompetenceløft via leg

Louise Overgaard er Lab Agent, partner i Skills by Innovation Lab. Louise har arbejdet med kompetenceløft, innovation, digitalisering og organisationsudvikling i 20 år både i det offentlige og det private. Desuden har hun i en årrække været formand for foreningen Coding Pirates, som laver IT-kreative værksteder for 7-17 årige og er en del af det internationale community for leg, hvor hun har været medarrangør af den internationale legefestival CounterPlay. Louise står også bag Innovation Labs summit-række Next Generation om børn, teknologi og leg.