Drop den sædvanlige dødssyge salgstale. Lær dine kunder at kende og lav relevante budskaber, der rent faktisk overbeviser.
Lyder det her genkendeligt? Du har fået til opgave at skaffe mere salg og nye kunder. Alligevel ender du med at bruge de samme buzzwords i telefonsamtalen eller SoMe-postet, og du sender samme overbevisende salgstale ud til alle jeres kunder. Og den virker i hvert fald i 20 % af tilfældene. Men hvad med resten – hvordan skal du lige få fanget deres opmærksomhed?
Du har erkendt det – du må forny din strategi. Men hvor skal energien lægges, når nye kampagner skal sættes i gang, et nyt produkt skal lanceres, eller man gerne vil opnå mere brand awareness?
Om du står over for de kommende Black Friday- og julekampagner, om du er gået død i de samme gamle USP’er og salgstaler, eller du bare gerne vil have inspiration til dit daglige marketing- og salgsarbejde, så kræver det, at du gentænker din kommunikationsstrategi og det, du “plejer at gøre”.
Til dette webinar viser Lab Agent og kommunikationsnørd Nicoline Siegfredsen dig, hvordan du skaber og bruger overbevisende budskaber som et strategisk værktøj i dit salgs- og marketingarbejde. Du lærer, hvordan dine kunder motiveres og overbevises, når de tager en købsbeslutning, og hvordan du målretter dine budskaber til forskellige kundetyper, du får eksempler på virksomheder, som har haft succes med sine budskaber og kampagner, og så får du idéer til gamification-værktøjer, som du kan bruge, når du kommunikerer med dine kunder.
Take aways
- Indsigt i forbrugeradfærd og hvordan vi husker og tager imod budskaber
- Viden om hvordan du målretter din kommunikation mod forskellige kundetyper
- Eksempler på succesfulde kampagner samt brugbare redskaber, du kan bruge i dit daglige marketing- og salgsarbejde

Med en medievidenskabelig baggrund og med speciale i brugeroplevelser med stemmestyrede IoT-services, centrerer Nicolines viden og arbejde omkring, hvordan mennesker interagerer med og reagerer på budskaber på medier.
Nicoline er en del af “Grit by Innovation Lab“, hvor hendes arbejde tager udgangspunkt i markedsføring, målgrupper og kommunikation. Her arbejder Nicoline med målgrupper, branding, konceptudvikling, marketingplaner og kommunikationsstrategier hos alt fra start-ups, offentlige uddannelsesinstitutioner og den private sektor. Nicoline har bl.a. udviklet og været projektleder på vores marketing spil “Make a Match”, der både bruges til undervisning og hos private virksomheder.
Tilmeld dig her:
Medlemswebinar
Som medlem hos Innovation Lab kan du gense webinarer og downloade præsentationer, når det passer dig.
Se optagelsen af webinaret