Det behøver ikke være tidskrævende og dyrt at bygge – og dyrke – dit brand. Det har serieiværksætter, brand-guru og leder af Innovation Lab Silicon Valley, Juan Carlos Velten, påvist utallige gange i hans tidligere funktion som bl.a. branding-ekspert ved Procter & Gamble, grundlægger af innovations-agenturet Zealmark, formand for for Harvard Business School Community Partners og underviser ved Stanford University – med gode resultater.
Ved Zealmark bistod han teknologi-virksomheder i Silicon Valley med at skabe unikke, klæbrige brands, udvikle innovationsprocesser og skabe en kultur af opfindere hos medarbejderne. I sin funktion ved Harvard Business School fordoblede han den 30 år gamle alumne-organisations tilslutning. Ved Proctor & Gamble’s internationale afdeling, der udvikler alle forretningsmæssige aspekter af milliard-store mærker i Latinamerika og Europa arbejdede han effektivt med branding af nye produktlinje-udvidelser og i hans tid som underviser har han udviklet forskellige teknikker til branding under betegnelserne “Rapid Branding”, “Personal Branding” og “Branding-Compass” som kan bruges både på enkeltpersoner og i store virksomheder. I 2000 startede han desuden tech-firmaet SoftCoin, som oprettede de første offline-til-online-kampagner for dusinvis af mærker hos Dr. Pepper, Unilever, Nestle & Kraft. Juan Carlos opfandt SoftCoin-begrebet, skrev tekniske specifikationer for alle virksomhedens produkter og stod i spidsen for virksomhedens kick-ass-kommunikation og marketing.
I Innovation Lab står Juan Carlos – som i daglig tale går under navnet JC – i spidsen for vores branding-afdeling, hvor han arbejder videre med alle de aspekter af branding, som han har opsamlet gennem sine mange år i branchen. JC har i sin tid ved Innovation Lab været vært ved flere branding-workshops, hvor han tager sine selvudviklede teknikker i brug – både i hans hjemstavn, men også i Danmark, Dubai og Norge. JC har desuden samarbejdet med Trinity Alps Capital, Joi Scientific og Mayfield og været speaker ved Automatikmessen 2016.