Hvorfor er det vigtigt at bruge, og hvad dækker det over?
En persona kan helt kort beskrives som en fiktiv karakter over den gennemsnitskunde, som du ønsker at ramme. Du har helt sikkert allerede en idé om, hvem du allerhelst vil sælge dine produkter og services til. Ved at definere særlige karaktertræk ved disse kunder i form af en persona, kan du nemmere målrette din salgsstrategi og kommunikation til dem, så de får øjnene op for dit produkt.
Vi har erfaring med, at kontakten til kunderne og dine købsargumenter bliver stærkere af, at du ved, hvilke interesser dine kunder har, hvor de finder inspiration, hvad der motiverer dem, hvilke produkter de synes er fede, og hvilke udfordringer de står med lige nu. Ved du det, kan du nemmere tilbyde dem en relevant service og løsning, som de rent faktisk har brug for!
Alt dette har vi samlet i en persona-template, som du kan udfylde og bruge til at styrke kontakten og salget til dine kernekunder.
Du skal blot udfylde nedenstående for at få direkte adgang til vores persona-template:
Har du brug for inspiration til, hvordan du kommer i gang med at bruge personaer som strategisk værktøj hos dig, står vi i Grit by Innovation Lab klar til at hjælpe dig. Vi tilbyder blandt andet en online workshop, hvor vi udvikler personaer med dig og sætter det i relation til dine produkter og services, samt den købsrejse dine kunder kommer på. Du er velkommen til at kontakte Lab Agent Nina Bech Stage på nina@ilab.dk eller +45 20 34 10 93, hvis du har spørgsmål eller ønsker en uforpligtende snak.