En bæredygtig forretning, de bedste medarbejdere, og et flot eftermæle. Kan man ønske sig mere af sin forretning? Vi viser dig, hvorfor skønhed er nøglen til succes
“My belief, we need a way to build businesses enabling all life to flourish, something everyone wants. Beauty is inextinguishable, it is the universal law of nature. We need to design then create, businesses that regenerate our world, in the same way that nature works – creating the conditions conducive to all life”
Et fokus på skønhed betyder et fokus på positiv forandring og potentiale. Baseret på sin bog “Do Design. Why beauty is key to everything” viser Alan Moore gennem denne briefing, hvordan du designer og bygger virksomheder, der er mere relevante – og mere nødvendige – i den verden, vi lever i. Sammen med Alan udforsker vi, hvordan vi skaber et formålsbaseret og bæredygtigt eftermæle og leverer fremragende kundeoplevelser. At bygge en “beautiful business” betyder også at skabe plads til det rette talent og til de mennesker, der vil lade de bedste idéer gro sammen med dig – og give skønhed en central rolle for at skabe langsigtet vækst, profitabilitet og forretningsudvikling.
Denne briefing er for enhver virksomhed eller organisation, som har et ønske om stadig at være relevant i morgen. Du går fra briefingen med en forståelse for, hvorfor du bør måle din forretningssucces i skønhed, samt hvordan du transformerer din organisation og fremmer skønhed inden for både din virksomhedskultur og dine forretningsprocesser.
Take aways:
- Viden om, hvorfor skønhed er centralt for din virksomhed, samt hvorfor lederskab bør bygge på generøsitet
- Ideer til, hvordan du bygger en “beautiful business”
- Indsigt i, hvordan der også kan være skønhed i dine forretningsprocesser
- Forståelse for hvorfor skønhed er den ultimative måleenhed
Læs mere om Alan og hans vision om “Beautiful Business” her.
N.B. Denne briefing afholdes på engelsk
Alan er designer, kunstner og forretningsinnovator. Han er forfatter til fire bøger om kreativitet, design og forretningstransformation, hvoraf hans seneste bog, “Do Design. Why beauty is key to everything”, er en inspirerende guide til skønhed og forretningsdesign, som vinder hjerter og udvider horisonter hos forretningsfolk rundt i hele verden.
Alan har talt ved SXSW, Do Lectures, MIT, Sloan School of Management og The Hay on Wye Literature Festival, han har skrevet for The Guardian, Stanford Social Innovation Review, Management Today og har optrådt hos BBC og Monocles “The Entrepreneurs”. Han har rådgivet og arbejdet sammen med ledende virksomheder på seks kontinenter, og så arbejder han stadig som kunstner og forsøger at leve hver dag så skønt som muligt.