Har du endnu ikke tænkt gamification ind i din forretningsmodel, kan corona-krisen blive netop din mulighed for at tiltrække nye kunder gennem alle de elementer, vi kender fra spilverdenen.
Kortspil med familie og venner får os til at smile, til at skændes, til at tænke anderledes, til at agere. Brætspillets regler og rammesætning skaber momentum, læring, alliancer, refleksion og ikke mindst engagement. Computerspil skaber øget kommunikation og bedre problemløsningsegenskaber. Alt dette samtidigt med, at selve spillet er medrivende og sjovt. Pssst, det som skaber et godt spil, kan du også benytte i din organisation og i din forretningsudvikling.
Vi står over for en ny æra, post corona. Her vil mange ting være anderledes. Èn af de ting er, at der vil opstå en unik mulighed for at skabe positive forandringer. Tidspunktet er ideelt i forhold til at tænke i nye løsninger – fordi det er nu, lige nu, at fremtidens “gode” eller nye vaner starter. Og måske er det netop nu, du skal tænke gamification ind i dine arbejdsgange og din forretningsudvikling.
Gamification er ikke et nyt begreb. Det har længe været et buzzword, men hos mange bliver det desværre aldrig mere end dét. Det er en skam, for metoden kan skabe stor værdi både internt og eksternt i din virksomhed – når du kigger ud over buzzword-effekten og rent faktisk bruger den rigtigt. Og lige nu, når hele vores dagligdag og arbejdsliv er blevet kastet op i luften, har du måske mulighed for at samle det igen på nye måder.
Men hvordan starter du jeres forandring? Hvordan skaber du engagement, og hvordan holder du momentum i processen? Dette kan blandt andet gøres ved at benytte gamification, nudging og lignende psykologiske mekanismer til at motivere og engagere brugerne. I dette webinar vil Lab Agent, Jarle Fink Kondrup, give jer indsigt i, hvordan jeres (forandrings)projekt bliver en succes.
Til dette webinar leverer Jarle en indsigtsfuld og inspirerende session med fokus på, hvad gamification er, hvilke psykologiske mekanismer, der ligger bag, hvordan du kan benytte gamification til at motivere og engagere dine medarbejdere, kunder eller brugere. Alt sammen forklaret og eksemplificeret gennem best-case eksempler.
Hvad er Gamification
Gamification, og effektiv implementering af denne, er et yderst effektivt værktøj til at præge og påvirke os. Succesfuld gamification er langt mere end glansløse og ineffektive (bonus)points, badges og rangstiger. Gamification, som vi har set effekten af, har baggrund i menneskets og individets behov og drifter. Med en grundig analyse af brugeren og brugssituationen bliver der i gamification benyttet mekanismer, der således motiverer og engagerer individet på et personligt og emotionelt plan. Og, hvis du skal være helt ærlig, vil det ikke være rart, hvis udrulning af en ny proces, et nyt organisations- og forretningsudvikling projekt blev modtaget med iver og smil? At de involverede var engagerede og motiverede?

Jarle Fink Kondrup er en passioneret innovationskonsulent og oplevelsesøkonom. Jarle har i mange år formidlet trends og tendenser i forhold til fremtrædende teknologier med en tilgang stærkt forankret i dyb forbrugerindsigt – og med en stor forståelse for oplevelsesparametre, samt et stærkt kommercielt mindset. Jarle laver gamification-workshops for Innovation Labs samarbejdspartnere og har været med til at udvikle både analoge og digitale løsninger, der understøtter de bedste gamification-metoder og -værktøjer i gamification-projekter i samarbejde med LEGO, Top Danmark, Aarhus Kommune og mange flere.
Medlemswebinar
Som medlem hos Innovation Lab kan du gense webinarer og downloade præsentationer, når det passer dig.
Se optagelsen af webinaret