Effektiv neuromarketing behøver ikke koste tusindvis af kroner. Kom til dette seminar og bliv klogere på feltet, lær om forskellige metoder med stor effekt og få hands-on erfaring med...
Skjulte, åbenlyse, knudrede, klare – vi drukner i reklamer som aldrig før! Forskere anslår, at vi i gennemsnit bliver udsat for 3000 – 20.000 reklamer og andre marketing-indsatser i døgnet – et tal, som i øvrigt stiger proportionelt med den digitale udvikling og vores online tilstedeværelse. Det er mange budskaber, vi skal kunne huske og skelne fra hinanden, og virksomheder kan hurtigt tabe kapløbet om, at være dem, hvis brand brænder sig fast i kundens erindring. Bevidst eller ubevidst.
Flere eksperter mener, at nøglen til effektiv markedsføring kan findes i en mere strategisk brug af sansestimuli og direkte appel til kundernes følelser. Det er præcist hvad feltet for Neuromarketing beskæftiger sig med! Ved at koble hjerneforskning med marketing og digitale teknologier giver neuromarketing-approachen nemlig nye muligheder for at definere kundeadfærd og optimere udviklingen og markedsføringen af et givent produkt eller en service.
Neuromarketing er altså yderst relevant for virksomheder, der ønsker at etablere konkurrenceevne, troværdighed og en stærk brandværdi. Men hvordan skaber du effektiv neuromarketing i praksis? Hvordan navigerer man i den stigende mængde af services og teknologiske løsninger – uden det nødvendigvis betyder store ændringer for din virksomheds økonomi og ressourcer?
I dette hands-on seminar vil Thomas Bjørnsten, PhD i kommunikation og data-kultur, og HACKS by Innovation Lab, som arbejder med IT-baseret produktudvikling, føre dig hele vejen gennem de tre “hvem, hvad og hvordan”-faser inden for neuromarketing. Du vil få svar på, hvad neuromarketing er (og hvor det er på vej hen), og hvilke konkrete virkemidler og teknikker, der kan benyttes til succesfuld neuromarketing. Vi ser både på eksisterende kommercielle platforme og produkter, og gennemgår hvordan man også med brug af open source soft- og hardware kan tage de første skridt mod bedre indsigt i dine kunders opfattelse af dine produkter og dit brand.
Vores neuromarketing-seminar henvender sig til:
- Dig, der ønsker at arbejde struktureret med – eller søger ny viden om – neuromarketing. Fra myter til muligheder.
- Dig, der ønsker at forstå koblingen mellem de psykologiske og praktiske aspekter af neuromarketing.
- Dig, der gerne vil lære, hvordan man kommer i gang med neuromarketing-metoder.
Agenda:
- Introduktion til neuromarketing – kondenseret foredrag om feltet, de vigtigste teknologier og relevansen for on- og offline forretningsmodeller.
- Hands-on erfaring med forskellige neuromarketing systemer – du tester selv og lærer mere om værktøjer, metoder og teknikker.
- Neuromarketing…i din forretning. Kondenseret foredrag med best case eksempler på effektiv neuromarketing.
- Afrunding – next steps og Q&A.
Praktisk information:
Sted: STUDIET, Blegdamsvej 114 B, 2100 København Ø.
Tid: 13:00 – 16:30
Dato: 14. august 2018.
Pris: DKK 895
For tilmelding skriv til Kia på kia@ilab.dk