Effektiv neuromarketing behøver ikke koste tusindvis af kroner. Kom til dette seminar og bliv klogere på feltet, lær om simple teknikker med stor effekt og byg din egen neuromarketing-sensor.
Skjulte, åbenlyse, knudrede, klare – vi drukner i reklamer som aldrig før! Forskere anslår, at vi i gennemsnit bliver udsat for 3000 – 20.000 reklamer og andre marketing-indsatser i døgnet – et tal, som i øvrigt stiger proportionelt med den digitale udvikling og vores online tilstedeværelse. Det er mange budskaber, vi skal kunne huske og skelne fra hinanden, og virksomheder kan hurtigt tabe kapløbet om, at være dem, hvis brand brænder sig fast i kundens erindring. Bevidst eller ubevidst.
Flere eksperter mener, at nøglen til effektiv markedsføring kan findes i en mere strategisk brug af sansestimuli og direkte appel til kundernes følelser. Det er præcist hvad feltet for Neuromarketing beskæftiger sig med! Ved at koble hjerneforskning med marketing og digitale teknologier giver neuromarketing-approachen nemlig nye muligheder for at definere kundeadfærd og optimere udviklingen og markedsføringen af et givent produkt eller en service.
Neuromarketing er altså yderst relevant for virksomheder, der ønsker at etablere konkurrenceevne, troværdighed og en stærk brandværdi. Men hvordan skaber du effektiv neuromarketing i praksis? Hvordan navigerer man i den stigende mængde af services og teknologiske løsninger – uden det nødvendigvis betyder store ændringer for din virksomheds økonomi og ressourcer? Og hvordan undgår I tunge beslutningerprocedurer før I egentlig kan benytte neuromarketing i praksis?
I dette hands-on seminar vil Thomas Bjørnsten, PhD i kommunikation og data-kultur, og HACKS by Innovation Lab, som arbejder med IT-baseret produktudvikling, føre dig hele vejen gennem de tre “hvem, hvad og hvordan”-faser inden for neuromarketing. Du vil både få svar på, hvad neuromarketing er (og hvor det er på vej hen), hvilke konkrete virkemidler og teknikker, der kan benyttes til succesfuld neuromarketing – og lære, hvordan du hurtigt og billigt bygger din egen sensor, der gør det muligt for dig at tage de første skridt mod at målrette din marketingstrategi og få ny indsigt i dine kunders opfattelse af dine produkter og dit brand.
Vores neuromarketing-seminar henvender sig til:
- Dig, der ønsker at arbejde struktureret med – eller søger ny viden om – neuromarketing.
- Dig, der ønsker at forstå koblingen mellem de psykologiske og praktiske aspekter af neuromarketing.
- Dig, der gerne vil lære, hvordan man bygger sin egen neuromarketing-sensor i praksis
Agenda:
1. Introduktion til neuromarketing – kondenseret foredrag om fænomenet og dets forretningsmæssige muligheder, herunder best case eksempler på effektiv neuromarketing.
2. Hands-on erfaring med neuromarketing – sammen bygger vi prototypen på et enkelt værktøj med stor effekt (NB: tøv ikke – alle kan være med!)
3. Neuromarketing…i din forretning. Kondenseret foredrag om, hvordan du kobler din nye værktøj på en effektiv marketingindsats.
4. Vi transformerer og digitaliserer dataen fra dit værktøj/sensor og måler effekten
5. Afrunding – next steps og Q&A.
For sign-up, skriv til kia@ilab.dk
NB: beregn ekstra omkostninger, hvis du ønsker at købe sensoren efter endt seminar.

Thomas er PhD og specialist i de menneskelige og kulturelle aspekter af data-analyse og sensemaking. Han arbejder især med feltet for Emotional Data, som spiller en stadig mere markant rolle i bl.a. e-commerce, neuromarketing og organisationsudvikling. Thomas’ viden og rådgivning omkring Emotional og ‘Human’ Data har solid forankring i den nyeste forskning kombineret med praksisprojekter. Han samarbejder løbende med førende internationale eksperter på området.

Tine, Lars og Daniel står bag mikrovirksomheden HACKS by Innovation Lab. Med deres baggrund inden for IT-produktudvikling har de indsigt i, hvordan man implementerer digitale løsninger i allerede eksisterende produkter. De bringer deres viden i spil i hele produktionen, lige fra forbruger-analyse til udvikling af fysisk funktionelle prototyper. Med fokus på håndgribeligt IT og kommunikation, har de bl.a. udviklet en skærmmåtte, der opmuntrer dig under armbøjningerne, en app der kan fortælle arten på en plante med dit mobilkamera og en fuldt immersiv medieoplevelse, så du kan være midt i nyhederne og f.eks. besøge en syrisk teltlejr.