For 10 år siden tog vi vores mest fremadsynede klienter med på et inspirerende deep dive i Silicon Valley. Siden da har vi hostet snesevis af ture til innovationens...
Silicon Valley er ikke bare sted i Amerika. Ikke mere. Det er en tankegang. Måske en bevægelse. Det er i Europa, Asien, Afrika og Australien. Hvad der startede som et oprør mod en bureaukratisk og hierarkisk forretningskultur, påvirker nu hele verdens innovations-agenda – én teknologi ad gangen.
For 10 år siden tog vi vores mest fremadsynede klienter med på et inspirerende deep dive i Silicon Valley. Vi søgte viden om, hvilke teknologiske gennembrud, der truer rundt om hjørnet, hvilke radikale nye forretningsmodeller, der var ved at blive støbt – og indsigt i, hvordan de hurtigste og mest fleksible startups arbejder og er i stand til at angribe verdens største virksomheder. Siden da har vi hostet snesevis af ture til innovationens højborg: Silicon Valley – fødestedet for digitale innovationer og disruptive forretningsmodeller. Selv om flere byer rundt om i verden forsøger at kopiere den hemmelige eliksir, så mener vi, at der stadig er noget unikt gemt i frugtplantagerne omkring Santa Clara – og vores mission er såre enkel: Identificer next generation digitale supervirksomheder, se hvordan de arbejder – og lær, hvordan de kan udfordre førende mastodonter på fundamentalt nye måder.
Proces
Vi organiserer 4 dages intensiv læring og netværk i Silicon Valley, hvor deltagerne har mulighed for at blive fortrolige – og personlige – med nogle af verdens mest innovative virksomheder, ligesom der er rig mulighed for, at skabe unikke forbindelser med radikale tænkere. Vi har specifikt valgt at undersøge disse tre emner:
- Hvilke teknologier vil radikalt påvirke vores måde at drive forretning på? Hvilke teknologier driver investeringer inden for produkt- og serviceudvikling? Vi besøger førende tech virksomheder for at lære om de næste stimer af forandring.
- Hvilke digitale forandringer kan vi forvente at se i de kommende år – og hvad karakteriserer de mest succesfulde nye, digitale forretningsmodeller?
- Hvad karateriserer frontløberne inden for organisatorisk udvikling – og hvilke metoder, værktøjer, lederskaber, kulturer og innovationsprocesser fremmer de? Og endnu vigtigere, hvordan har de implementeret ovenstående med succes?
Resultat
De bedste resultater får man ved at spørge de involverede – og med mere end 20+ ture til Silicon Valley siden 2009 er der ikke mangel på take-aways fra deltagerne selv:
- “Utrolig indsigt! Tak for en udvidende rejse ind i innovation og eksponentielle teknologier” Head of IT, NRGI.
- “Tak til Innovation Lab for en imponerende uge. Jeg er ikke vant til at give væk A+ i feedback, men I fortjener dette”
- “En tur, der absolut både er pengene og tiden værd” CEO, Delta
- “Kom og lær hvad Silicon Valley Corporation hævder, er deres største styrke – som ofte er den største svaghed i traditionelle organisationer“ – Søren Bækgaard Hansen, Director Enterprise Architecture & Strategy, Arla
Vil du vide mere om vores tour? Du finder meget mere information lige her: www.gobehindthescenes.co
Er du agil og hurtig nok til at være relevant midt i en digital revolution?