Afmystificer branding blueprintet og find ud af, hvorfor din brandstrategi kan være din største styrke.
På nutidens konkurrencedygtige marked er det ikke nok blot at have et godt produkt eller en god service. Succes kræver en bevidst, gennemtænkt tilgang til, hvordan en virksomhed præsenterer sig for verden. Her kommer brandstrategi ind i billedet – et roadmap, som guider virksomheder i at udforme deres identitet, værdier og den overordnede opfattelse, de ønsker at skabe hos deres kunder.
I bund og grund omfatter din brandstrategi dit Why og måske alt andet, der vedrører dit brand. Strategien dykker dybt ned i din virksomheds kerne og fastlægger virksomhedens formål, positionering, stemme og historie. Det handler om at skabe et følelsesmæssigt bånd til dine kunder.
I dette webinar vil Lab Agent Kristine Moe Sirnes dykke ned i konstruktionen af en brandstrategi i det 21. århundrede, og vi vil finde frem til, hvorfor og hvordan du skal gøre det til din vigtigste prioritet:
- Differentiering: Uden en klar brandstrategi kan virksomheder blive umulige at skelne fra konkurrenterne, hvilket fører til priskrig og tabt profit.
- Opbygning af tillid, troværdighed og kundeloyalitet: En klar brandstrategi giver dig tilbagevendende kunder. Det er meget billigere at fastholde en kunde end at skaffe en ny, og det er på alle mulige måder givende, når dine eksisterende kunder er dine vigtigste brandambassadører.
- Blandede budskaber: Brands uden strategi kan sende blandede budskaber til deres kunder, hvilket fører til forvirring og mistillid.
- Øget omsætning: Et stærkt brand har ofte en højere pris. Edelman Trust Barometer viser, at 71 % af forbrugerne i dag foretrækker at købe fra brands, de har tillid til (og dette tal vil fortsætte med at vokse).
- Nemmere beslutningstagning: Når en virksomhed kender sit brands mission og værdier, kan den træffe mere effektive forretningsbeslutninger.
Virksomheder som Apple, Nike og Starbucks er ikke kun succesfulde på grund af deres produkter, men også på grund af de stærke brandidentiteter, de har opbygget. Deres brandstrategier har gjort dem til mere end ‘bare’ virksomheder; de er kulturelle touchpoints. De er et levende (og blomstrende!) bevis på, hvad der er muligt, når en brandstrategi skabes, leves og implementeres på en gennemført måde.
Kristine har for nylig udgivet en bog, der omhandler brandstrategi, og som du kan downloade gratis her. Du vil få mere ud af dette webinar, hvis du læser bogen, før du deltager i webinaret (men det er ikke en nødvendighed!), og der vil være tid til spørgsmål i slutningen af sessionen.
NB: Webinaret er på engelsk.
Kristine Moe Sirnes har mere end 20 års erfaring fra marketing og branding i store organisationer. Hun har en kandidatgrad i lederskab og kommunikation og har i de seneste år spillet en vital rolle i udviklingen af ny kultur i en af Norges største virksomheder. Hun ved derfor en ting eller to om, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør. Hun har stor passion for samarbejder, partnerskaber og co-working samt i magien, der opstår, når store organisationer arbejder sammen med små start-ups.