I en webinarrække får du indsigt i forudsætningerne for, at dit website kan blive et værdigivende kontaktpunkt.
Når vi møder nye mennesker tager det os kun 7 sekunder at danne et førstehåndsindtryk – og efter 3 minutter har vi truffet 80 % stilling til om vi kan lide dem eller ej. Det samme gør sig gældende for dit website. Men her går det endnu hurtigere – du har kun 50 millisekunder til at give et godt førstehåndsindtryk! Det er dit ansigt udadtil. Og et af dine mest centrale kontaktpunkter ud mod dine brugere. Derfor skal du bruge noget krudt på at få det kontaktpunkt til at spille.
Vidste du f.eks, at 3 ud af 5 brugere ikke vil anbefale en virksomhed, hvis deres hjemmeside er dårligt designet? At 2 ud af 5 helt stopper med at bruge en hjemmeside på baggrund af dårligt indhold eller layout? Eller at 9 ud af 10 ikke vender tilbage til en hjemmeside, hvor de bare én gang har haft en dårlig oplevelse?
Heldigvis findes der en masse du kan gøre for at lave et website, der bliver værdigivende for dine brugere – og derfor i sidste ende for dig og din forretning.
I en webinarrække på 2 tager Lab Agenterne Morten Najbjerg og Gitte Bjerregaard Svenstrup dig gennem konkrete cases, værktøjer og samarbejdsformer, der skaber forudsætningerne for, at dit website kan blive et værdigivende kontaktpunkt.
Del 2:
En ting er at lave et værdiskabende website engang for alle. En anden ting er at arbejde kontinuerligt med hvordan værdien skabes. For forretninger og behov ændrer sig – og derfor skal dit site selvfølgelig også løbende ændre sig. Derfor skal du sikre interne processer, der gør dit site ikke vokser op og bliver uoverskueligt.
Take aways:
- Se eksempler på processer for kontinuerlig udvikling af websitet
- Lær principper og best practises for kontinuerlig udvikling
- Få konkrete tools, der kan facilitere jeres interne kontinuerlige samarbejde i organisationen
Gitte er strategisk Design Thinker og passioneret omkring at bringe kunders perspektiv i spil som basis for udvikling. I en tid med store forandringer og teknologier, der kan levere alt mellem himmel og jord, er Gitte optaget af at drive processer, der tager afsæt i brug og behov. Derigennem identificerer hun de muligheder og løsninger, som reelt er det, slutbrugerens hjerte begærer, og som derfor i sidste ende leverer forretningsværdi. Med en designbaggrund som både designer og cand. mag. i Oplevelsesøkonomi har Gitte en stor design toolbox med udgangspunkt i at identificere behov og teste løsninger. I otte år har hun sat det i spil i erhvervslivet og i praksis etableret processer, der understøtter digital strategi, udvikling af kunderejser og test af strategiske forretningsidéer.
Priser:
Som medlem kan du tilmelde dig webinaret her:
Medlemswebinar
Som medlem hos Innovation Lab kan du gense webinarer og downloade præsentationer, når det passer dig.
Se optagelsen af webinaret