Skal din virksomhed lykkes, skal den bæres af motiverede medarbejdere og en sund organisationskultur. Og du kan bruge emotionel data til skubbe i den rigtige retning.
Du kommer ikke langt med demotiverede kolleger. De arbejder langsommere, har sværere ved at fokusere på opgaver og bruger mere tid på overspringshandlinger. Og selvom langt de fleste virksomheder har problemer med motivationen (på verdensplan er kun 13 % af medarbejdere engagerede i deres arbejde), lader vi motivationsbegrebet stå tilbage som noget, vi ikke kan gøre noget ved. For det meste ser vi motivation som noget næsten magisk, der opstår inde i os selv.
Men det er ikke tilfældet. Faktisk kan du sagtens arbejde struktureret med motivationen i din organisation, og det kan hænge tæt sammen med noget så konkret som data. Data findes overalt på arbejdspladsen, og indsamles de rigtigt, kan det være med til at give et billede af, hvad der motiverer dig og dine kollegaer. Data er nemlig andet og mere end salgstal og traditionelle KPI’er. Data kan også fortælle os om emotionelle aspekter og om god og dårlig kommunikation. Dit ansigtsudtryk og ordvalg er begge eksempler på emotionel data, der kan hjælpe jer til at kaste lys over både hvad der udfordrer, og hvad der styrker motivationen – så den bliver til noget konkret og håndgribeligt, som I rent faktisk kan arbejde med. Opgaven drejer sig dermed også om at skabe en bredere forståelse for data i den enkelte organisation.
Og det er vigtigt! For det er velkendt at med højere motivation følger medarbejdere, som er klar til at yde lidt ekstra og føler sig bedre tilpas i jobbet. Den slags medarbejdere, som er guld værd for din virksomhed.
Til dette webinar slår vores Lab Agenter Louise Vinther og Thomas Bjørnsten deres forcer sammen og dykker ned i, hvorfor motivation er så vigtigt for virksomheders succes. De gør dig klogere på, hvordan du kan gå struktureret til værks for at indsamle og bruge data og emotionel data i din vej mod at højne og forbedre motivationen.
Take aways:
- Forståelse for motivationsbegrebet – hvad er det, og hvorfor er det så vigtigt?
- Indsigt i, hvad din organisations emotionelle kultur betyder for motivationen og samarbejdet
- Indblik i, hvordan du kan bruge emotionel data til at højne motivationen hos jer
Innovation Labs Team Scientist, Louise Vinther, er uddannet cand.psych. Hun brænder for erhvervspsykologi og er hjemmevant blandt de dynamikker, der er på spil, når man snakker effektive teams og kulturer. Hun har den nyeste viden inden for emner som samarbejde, motivation, forandringsprocesser og (selv)ledelse. Louise bruger sin psykologiske viden til at skabe en forståelse for, hvordan kulturen påvirker os – og hvordan vi kan skabe effektivitet, innovation og arbejdsglæde gennem kulturen.
Thomas er PhD og arbejder med de menneskelige og kulturelle faktorer i data-analyse, kommunikation og teknologiforståelse. Et af hans specialområder er Emotional Data, som spiller en stadigt større rolle indenfor bl.a. digital markedskommunikation, organisationsudvikling og AI. Thomas’ viden og rådgivning omkring Emotional og Human Data har solid forankring i den nyeste forskning kombineret med indsigter fra industrien og aktuelle cases. Han samarbejder løbende med førende internationale eksperter og udviklere på området.
Tilmeld dig her:
NB: Alle betalende medlemmer kan frit deltage i vores medlemsevents. Hvis din organisation endnu ikke er medlem, er du velkommen til at deltage i ét prøveevent.
Medlemswebinar
Som medlem hos Innovation Lab kan du gense webinarer og downloade præsentationer, når det passer dig.
Se optagelsen af webinaret